fbpx
LOADING

Πληκτρολογήστε για αναζήτηση

INCOFRUIT: Η εκπληκτική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών γονατίζει τόσο τους παραγωγούς όσο και το εμπόριο
* Ποια η πορεία των εξαγωγών στα νωπά οπωροκηπευτικά την τρέχουσα εβδομάδα

Share

Σε ενημερωτικό του σημείωμα ο ειδικός σύμβουλος του Incofruit Hellas κ. Γιώργος Πολυχρονάκης, αναφέρει ότι η εξαγωγή επιτρ. σταφυλιών ανέρχεται σε 60.977 τ.-16%, ενώ η εκστρατεία των επιτραπέζιων σταφυλιών ολοκληρώθηκε και η αξιολόγηση της εκστρατείας ήταν προβληματική για τις κύριες ποικιλίες αλλά θετική ως προς τις επιδόσεις των νέων ποικιλιών δείχνοντας τον δρόμο για την επίσπευση υλοποίησης προγράμματος αναδιάρθρωσης των καλλιεργειών. Παράλληλα, συνεχίσθηκε  η εξαγωγή πορτοκαλιών  και   μανταρινιών. Η εκστρατεία του 2021/22 χαρακτηρίζεται από λιγότερους όγκους και χαμηλές τιμές, πολύ κάτω από το κόστος. Η εκπληκτική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών (κόστος ενέργειας, συσκευασία, μεταφορά) γονατίζει τόσο τους παραγωγούς όσο και το εμπόριο. Για τα πορτοκάλια και την νέα χρονιά η ροή εξαγωγών είναι χαμηλή, η ζήτηση είναι χαμηλότερη, η κατανάλωση επίσης και οι τιμές πιέζονται ακόμη περισσότερο λόγω αυξημένων πωλήσεων Ισπανικών προϊόντων και για τις χώρες της Βαλκανικής από υπερπροσφορά σε χαμηλές τιμές από την Τουρκία Για τα μανταρίνια η ζήτησης παραμένει σταθερή.

Συνεχίζονται με χαμηλούς ρυθμούς οι εξαγωγές μήλων και από 1/9-14/1/22 η εξαγωγή τους ανέρχεται σε 31.179 τ. – 26,5% έναντι πέρυσι

Από 1/9/2021 έως και 14/1/2022 οι αναγγελίες φορτίων καταχωρήθηκαν στο ΜΕΝΟ για εξαγωγή-διακίνηση ακτινιδίων ,που αφορούσαν 101.518 τόνους αυξημένες κατά 8,7% εκ των οποίων προς τρίτες εκτος ΕΕ Χώρες 28.526 τ. ήτοι 27,5% του συνόλου έναντι 24.798 τ. πέρσυ   Η μειωμένη παραγωγή χειμερινών φρούτων και λαχανικών, λόγω καιρικών συνθηκών, η έλλειψη εργατικών χεριών τόσο στο στάδιο της συγκομιδής όσο και της συσκευασίας σε συνδυασμό με το κόστος στις μεταφορές οφειλόμενη τόσο σε αύξηση των καυσίμων όσο και των ναύλων των ατμοπλοϊκών δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή εμπορική τους πορεία. Προς τούτο πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Συνδέσμου μας με το ΥΠΑΑΤ κατά την οποία ανεπτύχθησαν τα προβλήματα και προτάθηκαν λύσεις προς επίλυσή τους.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ BREXIT

Παρατηρούνται καθυστερήσεις στο Γαλλικό λιμάνι του Καλαί σε έμφορτα φορτηγά με εμπορεύματα για το Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθώντας να περάσουν από τους Τελωνειακούς ελέγχους προκαλώντας   καθυστερήσεις στις παραδόσεις οφειλόμενες στους νέους κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές Ιανουαρίου.  Οι ειδικοί του κλάδου κατηγορούν αυτή τη διαταραχή στην «τρομερή» νέα γραφειοκρατία του Brexit

Οι τελωνειακοί εμπειρογνώμονες είπαν ότι τα προβλήματα οφείλονται εν μέρει στο νέο σύστημα πληροφορικής της κυβέρνησης, πράγμα που σημαίνει ότι όλες οι εισαγωγές από την ΕΕ πρέπει να διεκπεραιώνονται χρησιμοποιώντας την Υπηρεσία Μετακίνησης Οχημάτων Εμπορευμάτων (GVMS) που διαχειρίζεται η HMRC.

Από 1/7/2022  τα ζωικά και φυτικά προϊόντα, όπως τα φρούτα και λαχανικά που εισάγονται στο Η.Β από την ΕΕ, θα χρειάζονται υγειονομικά πιστοποιητικά εξαγωγής και θα μπορούσαν να σταματήσουν στα σύνορα για δαπανηρούς ελέγχους. Οι επιχειρήσεις που εισάγουν αγαθά από την ΕΕ θα  αντιμετωπίσουν επιπλέον χρεώσεις με την εισαγωγή του επόμενου επιπέδου ελέγχων, προσθέτοντας περισσότερη γραφειοκρατία, γραφειοκρατία και κόστος στις εισαγωγές.

 

Tags::

Μπορεί να σας ενδιαφέρει